Egy képzelt kor egy képzelt helyszínen. Emellett a mi XXI. századi világunk. Egymás mellett léteznek, s a világok az egyik oldalról átjárhatók.  Álmok, gazdagság, csaták. ... és egy különleges  csapat.

Anthony Sheenard: A Főnix ébredése

Tuan Kiadó

 

Nem akartam ezt a könyvet. Kaptam; még így sem akartam. Aztán végül mégis nekiláttam. Gondoltam csak kibírom és írok róla, majd elfelejtem. Egy könyv? Mi az nekem?

Belekezdtem és csak olvastam, egészen a végéig, és ott rádöbbentem, hogy ez nem lehet egy könyv (kötet), hisz nincs vége. Azután megtudtam, hogy van még kettő kötet, de akkor már nem bántam. Akartam  őket. És hogy miért? Mert a könyv minden várakozásomat messze felülmúlta.

A könyv emlékeztet a Gyűrűk Ura trilógia látványvilágára és cselekményeire. A benne szereplő fajok hasonlóak, pl. a tündék. Olyan mintha ebből kiindulva készült volna a történet.

De igazából ennyi is, amit ellene felhozhatok. Ha egy szóval akarom jellemezni a történetet, akkor azt mondanám, hogy mesés. Egy igazi fantasy.

A történetbe nem akarok belebonyolódni, mert szövevényes és pár sorban nem lehet összefoglalni.

Csak röviden: Képzeljünk el a világot, mely az én agyamban hasonlatos a fent említett trilógiában megismerthez. Királyok, hercegek, várak, lovagok, mágusok, rosszak és jók. Egy képzelt korban képzelt helyszínen. E mellett van a mi XXI. századi világunk mi magunkkal. E két világ egymás mellett létezik és az egyik oldalról átjárható. Innen kezdődnek a problémák.

Az emberek egyre nagyobb számban álmodják át magukat a másik világba. Különleges képességekre tesznek szert, sőt aki nem önkezétől hal meg a valós világában az örökre az álomvilágban marad. A XXI. század emberére jellemzően az álomvilágban is uralomra tör, fegyverkezik, hogy legyőzze Mordovát, a békés és gazdag országot. Ha ez az ország elesik, akkor az összes többi is.

Hogy kicsoda a háborút kezdő Birodalom vezetője? Természetesen egy álmodó, akit segít céljai elérésében egy varázsló (Karmen), kinek ereje forrása ismeretlen, de rettegi nevét mindenki.

Itt jön képbe a mi kis csipet csapatunk, mely olyan különleges, hogy ilyet még a legidősebb tünde sem látott. Magányos lovag, Tünde, Gír, hercegnő és jónéhány álmodó, Steve (a magyar író), Főnix (a spanyol grafikus). Menekülnek egy cél érdekében és közben a legfurcsább és legveszélyesebb kalandokba keverednek.

Aki tudni akarja, hogy mit értett a szerző a cím alatt, az olvassa végig az elő kötetet. Ígérem, olyan látványt kap, amit nehezen fog elfelejteni és szerves része lesz a második kötetben zajló cselekményeknek.

Mivel egymás után olvastam el a két kötetet - szünet nélkül -, így kezdenek összefolyni a cselekmények. Nehéz külön-külön írni a részekről, mert a cselekmény olyan simán folyik végig kötetről-kötetre, hogy ha egy kötet lenne, azt se vennénk észre, hol kellett volna vége érnie az elsőnek.

Sok mindent nem akartam a könyvvel kapcsolatban. Először is elolvasni; miután belekezdtem lerakni. Most, hogy az első két köteten túl vagyok, nem akarok lemaradni a harmadikról (várható megjelenés 2012 január), és azt pedig végképp nem akarom, hogy befejeződjön a történet.

Mr. X

 

A könyv fülszövege, a Molyos értékelés, egyéb olvasói véleményekkel és idézetekkel itt érhető el.

Kiadó: Tuan Kiadó
Kiadás éve: 2011

Szerző: Taxina  2011.07.14. 07:31 Szólj hozzá!

Címkék: regény fantasy tuan kiadó byblos taxina

A bejegyzés trackback címe:

https://byblos.blog.hu/api/trackback/id/tr893064975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása